divendres, 24 de juny del 2011

Alp-Masella-Coll de la Mola i Coll de Pal

Avui tocava a Passejar la Bicicleta  i he decidir pujar fins a Coll de Pal , he sortit des d'Alp direcció Masella eren quasibé les 10 de matí, he pujat per el camí antic per la Roca Castellana, direcció la font Maimona llavors seguint el camí he passat per els Pins d'en Berdot fins arribar a la Font dels Ocells allí he trencat a a dreta direcció Masella i cop he arribat a la Carretera General l'he atrevessat i he pujat per el camí de terra direcció Coll de pal  he pujat per el GR-4 (puigcerda a Montserrat)fins arribar a les pletes de castany, allí he anat direcció Coll de Pal , m'he trobat a tota la gent que fa la baixada des de els Rasos d'Alp i que ha pujat per el telecabina, m'he hagut de parar per deixar passar aquesta gent que semblava que perdien el tren.
Tot plegat he arribat a la Carretera Asfaltada de Coll de Pal allí he seguit el camí fins arribar al mateix coll 2070 metres d'alçada, allò estava ple de cotxes  de gent que fas excursions fins la Tosa d'Alp eren mas o menys migdia.
La baixada ha estat per el camí de pujada fins arribar a la barraca de pastors de la pia allí he agafat la direcció la Pia per veure l'habitat de la lacerta Agilis i amb una mica de sort poder veure algun  llangardaix d'aquesta especie autòctona.[lacerta agilis]. Avui no he tingut sort i no n'he vist cap, que hi farem.
Un cop he deixat la pia he agafat un camí ramader fins agafar el camí de tornada cap a Casa, al trencall del dipòsit d'aigua he fet el circuit dels dipòsits fins arribar a fontrillans, llàstima del pagès aquell que te tancant el camí que no ha aprés que apart d'ell també la gent te dret a passejar i has de fer quasi bé com guerriller anar arrossegat per que el vailet no et piqui. un gran detall de cara al turisme, quan arribes al final del cami de terra i agafes el camí del dipòsit de fontrillas hi ha restes de cartell informatius, la veritat que allí no hi fan res i potser si molesten ell llancem a les escombraries i si son importants els guardem a qualsevol altre lloc. i cop he arribat a a carretera llavors anar fins a casa ha estat bufar i fer ampolles. Un matí intens i profitós.

Joana ha dit...

Afortunat! M'he de conformar amb els 10 min de bici de la rehabilitació i ja en tinc més que prou. Són un xic perdedors alguns camins, per no dir mal indicats, ara hi ha rètols, ara no hi ha, passa una mica com al Montseny, ara desbrocen un camí i un altre queda embroçat i ja no saps per on has d'anar

ALP2500 ha dit...

Joana en un primer lloc moltes gràcies per participar, en segon que la rehabilitació sigui el mes curta possible i pensa que deu minuts de bicicleta també està be per reforçar les cames. La veritat que es nota que s'han perdut molts de camins rurals d'abans, problemes de l'avanç i el desenvolupament i de que els pagesos han desaparegut de tot arreu, ara quan no hi ha bestiar l'herba creix per tot arreu i fan un camí i si aquest no el mantenen en quatre dies queda un altre cop embrossat. En quan als camins de Masella jugo amb avantatge perquè aquests si que el conec sobre tot l'hivern.

Anònim ha dit...

Sempre va bé fer exercici,tan per feer esport,com per rehabilitació o per excursió

ALP2500 ha dit...

Si anònim primer moltes gràcies per participar això de fer esport a més si de pas coneixes una mica mes la zona molt millor, l'avantatge de fer esport a la muntanya es que a més gaudeixes de la natura, tot un espectacle segons on et trobes .