diumenge, 20 de setembre del 2009

Queralbs-nuria per daio , cua de cavall i vall de nuria

La veritat que era una d'aquelles coses que sempre he desitjat fer i mira per on havia ha estat el dia
intineari:

Sortida-arribada, Alberg Marista de la Farga (Queralbs). Anirem fins la central de Daió. Agafarem el camí de Coma de Vaca, passarem pel Salt del Grill, continuarem fins a trobar un pal indicador que ens avisa de perill de cargues d'helicòpter per la zona; En aquest punt agafarem el camí que va en direcció Nord Oest i que ens portarà al coll de les Padrisses. D'aquí anirem al Refugi del Pic de l'Àliga i a Núria. De Núria agafarem el GR11 fins el Pont de Cremal. Aquest punt agafarem el camí que surt en direcció Est, abans de creuar el riu de Núria i ens baixa a la Central de Daió.

Bé el mes espectaculat es de de el pont de Cremal fins la vall de Núria amb el espectacular salt d'aigua de cua de cavall i un camí totalment fresat i espectacular. Però si de veritat voleu gaudir de l'excursió el millor es el tros que va des de el pont de Cremal fins la central de la Farga, aquest paisatge envoltat de avellaners i boixos (quins bastons i mànecs d'eines que es podrien fer) el camí es semblant al passeig que era abans l'arribada del passeig de Das, una pared de boixos que donen una frescor al·lucinant. Es tota una excursió floral amb freixes, faigs, vernedes fins i tot i pots trobar herba feixera (molt apropiada per el fetge). la veritat que les quatre hores de l'excursió han estat magnifiques, gens de calor per cert ara que he vist per el camí que estava farcit d'angelets al final em faré excursioniste professional.
ç

Amelia ha dit...

Angelets?
Sí has pujat ben alt!!!
:-)))

ALP2500 ha dit...

si sinforosa això deu ésser culpa de les plates aromàtiques, em sembla que tenen nom de verge les que vaig prendre jo.
La veritat que caminar així amb tant espectacle dona gust,ara entenc perquè cada cop hi ha més gent que es fa excursionista.

avimon ha dit...

Estic recordant antigues excursions que jo havia fet, gracies per gaudir novament de les fotos, i d'aquets paissatjes que vols compartir. avimon

ALP2500 ha dit...

ep avimon ja ho saps el dia que t'animes seràs benvingut cap problema, la veritat es que hi ha lloc que son inexplicables i no cal anar a les illes caiman a veure coses magnifiques, però bé nosaltres son així de raros i no canviarem. no hem pogut canviar el rumb de la nostra nació vols que canviem el nostre .