diumenge, 27 de juny del 2010

monts d'Olmes i les seves muntanyes

Avui es diumenge i tocava excursió aquest cop he anat fins l'estació d'esqui de Monts d'Olmes, aquesta estació d'esqui esta a quasi bé dues hores des d'Alp però bé esta al costat del castell de Montsegur, castell Carter o dels bons homes i aquestes ja son unes altres paraules.

Dons be he baixat fins a Foix i des d'aquí he retornat per una carretera estreta direcció al Coll de Montsegur, abans d'arribar al coll a ma dreta surt la carretera que m'ha portat fins l'estació d'esqui, una estació petita amb un telecadira de pinxa fixe i uns quants teleesquís.

M'ha sobtat que en aquest telecadira tenien instal·lats esqui data (control de forfets per torns, però bé cadascú es gasta els seus calerons com vol.

d'aquí per un camí estatet he anat pujant fins arribar al llac, un llac amb un pedra grossa al mig, ni molt gros ni molt petit però un llac amb unes vistes impresionants, durant tot el trajecte no m'he trobat a ningú però al arribar a dalt del llac allò semblava les rambles.

a tota l'estació hi pots trobar animals de decoració aquests els fan servir per el tir al arc, però la veritat que li dona una vida a l'estació que trenca amb tota la monotonia de la caminata. he vist llops, ossos, isards, cèrvols, senglars però tots de cartó.

desprès he arribat al capdal de l´'estació, un coll on pots triar si vols fer el pic de l'esquerra o el pic de la dreta al fons un poble tot llunyar de la vall d'Ariege, no he sabut descifrar de quin es tractava. vist això i fet els dos cims he tornat fins el parquing de l'estació.

d'Aqui he agafat el coll de montsegur per anar a veure el Castell Cater, un castell amb molta història, d'aquí vàren sortir els bons homes fugint per els atacs del catòlics direcció a la cerdanya per passar després al berguedà fins arribar a Queralt. Tota una odisea per defendre el seus ideals.

Per tot plegat ha estat un dia profitós, fins i tot la tormenta de la tarda ha anat bé així tot refrescat i apa cap a casa que a la Cerdanya li manca gent.