divendres, 19 de novembre del 2010

Les matemàtiques i el seu ús quotidià

Les matemàtiques i el seu ús quotidià es una exposició que estan fent a la capital de la Comarca de la Cerdanya organitzat per el Grup de Recerca de la Cerdanya els quals admiro per la seva empenta però aquest cop tinc un dubte sobre el desenvolupament d'aquesta activitats.
Aquest dimecres sent un tema que sempre m'ha apassionat vaig anar a recollir els meus nebots i tots tres juntament amb sa mare varem anar a veure aquesta exposició. vaig tenir un desencant total vaig trobar masses lletres (i no estic parlant de fórmules matemàtiques, sinó de narrativa ) i masses pocs números, vaig trobar a mancar activitats perquè els nanos que sempre els hi ha fet por aquesta materia seria l'oportunitat de fer que li agafessin un encant.
 Tenir una vintena de textos amb molta narrativa explicant quatre coses dels números i no disposar de jocs perquè els nens s'integrin i s`'interessin a la matèria, no parlar de les integrals per el càlcul de volums, no parlar de tir parabòlics, utilitzant la trigonometria, la veritat que envers de veure quatre figures geomètriques, no disposar de les mateixes perquè la gent les pogués tocar. Segur que el Grup de Recerca de la Cerdanya encapçalada per l'Enric ho faran millor a la segona edició, però han de pensar que les ciències exactes sempre han estat una assignatura temuda no cal fer-la mes lleig del que és.
I parlant del ús de les matemàtiques us deixo un acudit del tribuna que parla com els utilitzen aquests personatges que diuen treballar per el poble.