dissabte, 28 de juliol del 2018

ELS BUNQUERS DE NEVÀ


Aquest proper diumenge 29 de juliol del 2018 hi ha una sortida / excursió als búnquers de Nevà aquesta zona esta composta de dos centres de Resistència el CR 45  i el Cr 45 bis.

em fa gràcia visitar aquests búnquers perquè hi ha un veí del poble de Nevà que ha dedicat una part de l'any a la neteja i adeqüació dels mateixos, ha fet camins fàcils d'accès a ells i tot plegats els ha deixat de meravella. 
Estic Parlant d'en Pere Cirera Sala, que des de el moment que li vaig parlar de que estava buscant fortins de la Linia P del seu poble em va ensenyar els que ell coneixia, desprès juntament amb ell vam buscar els que ens mancava per fer tot el centre de resistencia i ara que el tenim complet, ell es dedica a la gent que ho vulgui a visitar tots els fortins. La veritat que són dignes de veure. Si algú s'anima la trobada es a la placeta de l'esglèsia a les 9:30 del matí. Paga la pena.
El únic però de tot plegat es que la Casa Gran de Toses no ha entès el patrimoni històric de que disposa, Però be poca cosa podem fer si els que manen no estimen el que tenen.


2 comentaris:

Jordi ha dit...

Estaria be que des del ministeri de defensa, es fesin públics tots el documents de la línia Pirineus i es puguesin adequar per fer visites.

ALP2500 ha dit...

dificil Jordi, nosaltres que hem estat dues vegades al arxiu militar d'avila encara trobem centres de resistència que estan prohibits, un dels mateixos es del cr 84 de campdevanol el qual en manquen una dotzena de bunquers que ni el exercit sap on els van fer. tot plegat un guirigall de tres parell de nassos. i així mateix ens passa amb els de estana i Villec. Ara estic esperant fa mes de tres mesos uns planells que vaig sol.licitar per internet i en van dir que en un mes em dirien alguna cosa, ara després de tres mesos em trucaran i em diran lo mateix que el darrer cop que em tenien que escanejar uns papers que han perdut el detall. i jo hauré de contestar el mateix perquè soc català em feu això? i així anem . Jo em plantejo que potser no els interesa tot plegat que se sapiga el passat perquè van malbaratar un recursos que podien haver estat destinats per altres coses.