dissabte, 13 de juny del 2020

Dia 91 del confinament, El poble que oblida la seva història està condemnat a repetir-la

Ahir desprès de molt insistir la Carme Balart em va confirma que havia aconseguit que la casa gran de Fontanals de Cerdanya li fes cas, i per fi començaran per arreglar la creu en memòria de un notari assassinat durant la guerra civil, el difunt s'anomenava Ramon Palmés i Simó, no portava mes de un mes treballant a Puigcerdà , però va ésser assassinat per gent de Mollerussa, segons alguns procedents de la Fai, segons un altres per gent de Mollerusa sense especificar el seu signe polític. 
Només voldria recordar que la història sempre l'expliquen els guanyadors, però en aquest cas qui van efectuar l'execució van ésser els perdedors, segons alguns la Fai, segons alguns altres Esquerdats, POUM, PSUC; CNT, un ventall d'opcions a triar. el que si que està clars es que el notari va deixar de respirar. 
Ara estic llegint el llibre Nacionalitas contra Anarquistas en la cerdanya (1936-1937) en el qual fa referència als assassinats  de l'any 1936 i fa referència a que es una venjança dels judicis i fets que van passar el 6 d'octubre del 1934. amb la revolta a la casa gran i la judicialització dels fets juntament amb la condemna .

Avui vull fer una petita reflexió sobre l'actualització dels senyors de la CUP . Tinc un petit dubte de tot plegat, si volen que la Laura Borràs dimiteixi perquè així tindrà un judici just a un jutjat espanyol , jo només em demano una coseta, que collons fa la Gabriel a suïssa per no ésser jutjada , que potser no tindrà ella el mateix judici just