diumenge, 7 d’agost del 2011

Avui Bagà, l'Hostalet, Refugi de Sant Jordi Coll de Pendís



En nom d'empedrat sempre m'ha agradat la culpa es de l'amic coco que un cop anant a retornar un cotxe d'Empresa em va fer parar a Guardiola de Berguedà i al Restaurant de l'avi del Barça em va demanar per dinar un empedrat de mongetes , la veritat que el plat era per xuclar-se els dit i el nom sempre més em fa recordar aquell plat tant bo.

Per això quan parlava amb l'amic Joan Esteve per anar a fer excursions al Berguedà , ell sempre em deia que una de les millors es pujar per els empedrats fins al refugi sant Jordi, jo no li donava cap importància al trajecte la veritat que anava molt errat, hi ha gent que de vacances va l'altre punt del mon amb les dificultats del menjar, idioma ect.. i per quedar´se la mitat del temps dintre l'hotel dons bé a Bagà tenen aquesta petita excursió de una hora mitja de pujada i una horeta de baixada que paga la pena, amb unes gorges espectaculars i un cami increible envoltat de boixos a vint minuts de l'hostalet hi ha el Bullidor de la Llet, tenia els meus dubtes de que era això però la meva conclusió es que d'aquelles roques i per culpa de la calç l'aigua que surt es blanquinosa per tant semblant a la llet, magnifica vista de tot plegat i desprès puja per el riu, amb salts d'aigua, hi ha llocs com a queralbs que tenen el salt del Grill com a estandard , dons bé els empedrats els salts d'aigua son continuos, i desprès arribes al Refugi de Sant Jordi, Coll de Pendis a 20 minuts, llàstima que avui la boira no permetia veure masses coses.
Avui també he tingut companyia de pujada i de baixada, l'aigua ha volgut que no estigués sol en cap moment i m'he dutxat durant quasi bé tot el trajecte, la veritat que per sort la pedra no ha fet acte de presència sinó ja era per llogar-hi cadires, però xop, he arribat xop a casa
Parida del Dia: les coses boniques a vegades no cal anar-les a buscar fora, potser al costat de casa les tens però no se saps apreciar perquè son cotidianes, potser millor conèixer primer els teus entorns i desprès conèixer la resta.


2 comentaris:

Joana ha dit...

Hi he estat, i és una passada! Per molta gent les vacances són agafar un avió i poder explicar que han estat a Madagascar o al Brasil a les catarates de l'Iguazú o als penya-segats d'Irlanda i en canvi no coneixen el que hi ha a 100 Km de casa seva.

ALP2500 ha dit...

I amb l'afegit que moltes vegades no coneixen ni la llengua on van de vacances i no poden sortir de l'hotel perquè no entenen res.Però be vesteix molt mes poder dir que has estat al pol nord qued no pas a les gorges dels empedrats de Bagà , ells mateixos aquí com a mínim entens la llengua i saps el que et posen per menjar.