dimecres, 10 d’agost del 2011

Plantes Invasores II part

bé la veritat era que en Joan Barnades parlava de naps i jo de Cols, ell parlava de una planta que li ha sortit al seu camp de trumfes, que s'anomena Galinsoga Paviflora, la veritat que estava minat d'aquesta planta, planta que te una retirada a la Camamilla amb una flor mes petita, vaig arribar-me fins el camp d'en Joan per veure el mal que havia fet aquest plantot, la veritat que s'ha menjat el camp, si es paguessin a pes segur que ara ja disposaria d'una fortuna considerable, tot plegat una passada, Resulta que va fer femar el camp per un senyor que tenia aquesta planta al costat del fems, i clar va esser portador de la mateixa de la mateixa manera que s'ha estès com la pólvora.
Aquesta planta va venir d'Amèrica, d'Equador, Perú , Mèxic, la veritat que allí en pots trobar a qualsevol lloc i clar aquí no estavem preparats per aquest producte. [Galinsoga Paviflora].
 La veritat que es tracte de una planta medicinal la qual te les seguents propietats:

Propietats: Astringent, hemostàtica, cicatritzant
Indicacions: Ferides, úlceres, nafres, picadures d’insectes, varius, hemorroides
Parts emprades: Fulles
Formes d’aplicació: Suc de la planta fresca, emplastres de planta fresca, infusió per rentats i banys locals
Fins i tot de les plantes invasores es poden treure coses útils, tot plegat es qüestió de conèixer el tema.

Pensament del dia, avui el meu nebot m'ha fet una pregunta que no tinc resposta a la mateixa , m'ha demanat que com es que els pixapins sempre paren a esmorzar obren el porta-equipatges i desprès es queixen que hi ha mosques dintre del cotxe ?, la veritat que no tinc resposta a preguntes com aquesta, la ment humana es molt rara
.


3 comentaris:

txemari ha dit...

Amic Pere, digali al Marc, que jo ting una pregunta, tant dificil com la que ell et va fer.- Fa deu minuts estava a una botiga de congelats anomenada, la ...., be es igual, i una senyora, li feia una pregunta a la caixera, " Perdon,pero las gambas son de Palamos ????, es que tengo un compromiso y quiero quedar bien "", pobra dona, de be, potser i quedara, pero que les gambes siguin de Palamos, ting els meus grans dubtes i menys amb una botiga de congelats.- Que i vols fer-hi, la vida es aixis.-

ALP2500 ha dit...

Bé txemari ja saps com funciona tot plegat a la gents ens agrada que ens enganyin, la veritat que un bon venedors es capaç de vendre'ns una escombra i dir que procedeix de la meca, la veritat que a vegades fins i tot entenc als gavatxos amb els camions que procedeixen de la península, resulta que importem del Marroc molts conreus que desprès venen com a propis, i clar això no deixa de ser una competència deslleial, amb tant de frau com em fet amb el mercat comú que quan fem una cosa tothom es taca de mentiders.
això es la paràbola d'en Pere i es Llops , anem d'espavilats per la vida i així ens va tot plegat.

ALP2500 ha dit...

bé ahir vaig assistir a puigcerda al Museu Cerdà a la conferència que parlava sobre les plantes invasores, d'entrada l'estudi es referia a Andorra i al seu ecosistema però tampoc som tant lluny per no disposar del mateix ecosistema, la veritat que vaig marxar una pel moix, m'esperava una cosa diferent em va passar el mateix que el dia que vaig assistir a l'exposició de les matemàtiques, la temàtica es tant bona i dóna tant de joc, que em sembla que em vaig quedar a les portes de tot plegat.