dijous, 16 d’agost del 2012

La Capella de la Mare de Deu de l'oveja no s'hauria d'arranjar?

El problema del meu poble es que la història no interessa a ningú, o això es el que em sembla a mí. Resulta que tenim molt poc romànic en el nostre poble, a part de l'esglesia de Sant Pere d¡Alp amb masses reformes  per poder gaudir de la història a part de que la guerra civil va cremar el retaule que hi havia de fusta. era magnific i el podem gaudir d'ell gràcies a la foto que m'ha cedit en Miquel Sala, la veritat que es magnific . 
Dons bé ahir santa Maria per la tarde m'aborria i vaig aprofitar per anar fins la Molina a fotografiar les esglésies que hi ha i vaig anar fins la Capella de la Mare de Deu de l'Ovella. Resulta que aquesta capella van aprofitar les parets de la Capella per fer un corral d'ovelles, ara fa coses de un parell d'anys que s'han deixat de haver bestiar en aquell edifici, i aquest ha restat abandonat de la ma de Déu. Aquest matí la Marta Balart que es la encarregada de Correus del municipi que tant trovem a mancar quan no hi es perquè coneix a tothom i es capaç de saber l'adreça de la gent encara que estigui mal posada en la carta .m'ha parlat de la Capella de la Mare de Deu de l'Ovella. i el mal estat que es troba. la veritat que si que es troba en un estat penós. però nomès tenim un petit problema allò es propietat privada, es poden fer reformes a la propietat privada o sol.licitar que es facin perquè la cultura i sobre la història perduri.aquest es el meu dilema, de moment la Capella està de capa caiguda i en pocs temps sino s'arranja no restarà res de tot plegat. 


Per trobar aquest corral podeu anar al km 156 de Ribes a Puigcerdà ,podreu gaudir de la prota de mig punt . està tapiada peró es veu be des  de l'interior. Una còpia de la imatge de la Mare de Déu de l'ovella es venera a la capella que hi ha a la  Torre de Riu, però aquesta capella també es privada i no es pot veure.

.

2 comentaris:

Joana ha dit...

Un corral de luxe. Me l'apunto. N'hi ha moltes així, en un estat penós.

ALP2500 ha dit...

si Joana però recorda de portar casc quan vagis allí perquè el teulat està a punt de caure, no sigui el cas que t'ho possis per barret.