diumenge, 12 d’agost del 2012

ruta d'Avui: Viliella El Vilar-Coborriu de la LLosa-Salt del Molí- Viliella

l'excursioneta d'avui ha estat curta una hora i mitja de Caminada diürna, la veritat que arribar fins a Viliella amb 'aturada de rigor a la Font Subirana era lo seu, arribar a Viliella i començar la Caminada, avui he començat baixant per el sender 33 el que va de Viliella fins el Vilar (vilà segons el pintor de torno, que es pensa que s'han d'escriure les coses com es pronuncien , això nomes passa amb l'idioma dels conqueridors) bé el trajecte està brut, mal senyalitzat i amb moltes possibilitats de perdre el nord. La veritat que això no es un sender això es una aventura. un cop s'arriba al Vilar s'agafa la carretera direcció Coborriu de la Llosa, es passa per les runes de l'església de Sant Marc. i quan s'arriba al contrafort abans de Coborriu es trenca a l'esquerra allí mateix hi ha la capella de Sant Antoni, visita al cementiri de Rigor amb una tomba peculiar en un costat família Bagaria en l'altre Espanya de Coborriu ( ja tinc conya per fer a l'amic David). Un cop fotografiat l'esmentat cementiri  he seguit el camí fins a trobar la baixada del sender 25 , aquest sender agafa un Gran Recorregut i agafa de pas el Camí dels bons homes, la veritat que esta molt net aquest tros , tot just arribem al riu passem una passarel·la de fusta i allí mateix hi ha el salt del Moli, un salt d'aigua de uns 5 metres es una foto de llibre.

Visitat les runes del Moli i tocat una mica l'aigua desprès seguim el sender 25 fins arribar a una cruïlla de camins trenquem a la esquerra i cent metres mes avall agafem el sender 32 de pujades fins a tornar a viliella. allí visita al cementiri i a la església, agafar el cotxe i tornar a casa  que la tarda hi ha campionat de botifarra a All.
Guerres d'avui : avui he obert un altre front aquest cop es la guerra dels senders, jo em demano com si es tant difícil mantenir nets tots els senders en hi hagi de dos tipus, els sender familiars netejats i arranjats sempre i els senders aventurers que no cal netejar-los i que son una loteria. De pas m'estalviaria portar una petita picassa i una falç a la motxilla per anar tallant herbes i matolls per tot el trajecte.