dimecres, 15 de maig del 2013

l'Alpi i la Totxesa comuna.

avui buscant per Internet coses del meu municipi m'he trobat amb aquesta perla un escrit del Diari de Girona de data 18/11/2011 que parla de una part del meu municipi, un escrit que compara al Cérvol Alpí amb la totxesa comuna, entenent totxesa , a ser una mica totxo.
bé jo mig entenc al periodista que volia expressar que en aquesta societat ara es dóna molta més importància al maltracta ment animal que no pas a l'humà, que aquesta societat s'ha tornat una mica boja. 
Però Clar en el moment en que posa com exemple a l'Alpi, com a veí del poble li he de dir quatre coses,
Jo per l'any de naixement em vaig perdre aquesta situació, jo he sentit a molts veïns del municipi parlar de la situació, i no he sentit a cap d'ells queixar-se del comportament d'aquest animal. i Clar desprès dir que la seva mort va ser fortuita i provocada per ell mateix per atacar a uns buscadors de bolets .
 Jo només li demanaria al senyor Jordi Vilamitjana Pujol si em podia explicar quan ha vist que algú vagi a caçar bolets amb escopeta, jo entenc que anar a buscar bolet com a mínim portes un ganivet per tallar-los però anar amb una escopeta a la muntanya es un perill.
Perquè quan hi ha batudes de porcs senglar ,amb època de bolets fa mija por.

 Per tant l'Alpí va ser mort per un caçador però no sense voler. Aquesta afirmació no se la creu ningú. quan algú va al bosc amb una escopeta està molt clar a que va. No cal victimitzar a un caçador per voler remarcar la conducta de un animal. i molt mes voler castigar a la societat per ser com és.

I si voleu podem parlar del comportament del mateix, l'alpí era un animal per tant es comportava com a tal en època de cel era violent i l'altres èpoques era mans. La gent del Municipi se sentia molt orgullosa d'aquest animal que gràcies a les seves situacions ens va situar al mapa.
Clar segons en Vilamitjana aquests societat sense valors sòlids per anar per la vida, sense valors arrelats a la terra, sense sentit comú es donen torrents, un exemple es l'Alpi d'Alp. 
Dons bé senyor Vilamitjana potser si que nosaltres som ximples, som totxos, però com a mínim nosaltres podíem disposar de un amic animal que ens feia companyia , potser el seu problema es que te manca d'aquesta situació ( com això ho diu un totxo d'Alp poc valor pot tenir),