diumenge, 12 d’agost del 2012

Ahir 11-08-12 tocava tornar al Pla del Pegot

Ahir tocava tornar al Pla del Pegot, ahir feia cinc anys que van trobar sense vida al Senyor LLuis Maria Xirinacs, va morir el dia 6 però fins l'11 no el van trobar.
Dons bé jo en memòria d'ell vaig tornar al Pla del Pegot, aquest cop a Ribes de Freser vaig trencar cap a Bruguera d'allí al Coll que es troba al peu del Taga i vaig anar baixant desprès s'agafa un camí de terra a la dreta i s'arriba al Pla del Pegot. no hi havia ningú una tranquilitat immensa. 
a l'arrivada hi ha un cartell que parla d'en Xirinacs, de les seves actuacions i el seu taranna al mig del Pla la Pedra Gran amb una Creu al mig, no tinc clar que vol dir aquella creu però el que si que tinc clar es que allò es terra sagrada. Als peus de la pedra hi ha una ofrena de la Cup, amb una senyera per estandard i enganxada a la pedra hi pots trobar, la foto d'en Xirinacs, la foto de la senyera estalada de l'Estat Català i la senyera Aragonesa. 
Desprès d'estar assegut damunt de la pedra una gran estona tocava tornar cap a Casa vaig agafar el camí que porta a Ripoll un paisatge immens amb la parada al Mirador del Niu amb vistes magnifiques i aquí s'acava la petita visita al mestre Xirinacs.