dimecres, 15 d’agost del 2012

Refugi del Pradell- Tossal Bovinar- Pic d'en Sirvent- Roques blanques- Roca dels quatre duros- refugi del pradell

avui dia de Santa Maria era un bon dia per sortir de excursió,Avui hem fet un paréntesis a la lluita dels senders de la comarca, avui tocava fer algun cim de la nostra comarca,  la veritat que el dia prometia, i així ha estat. sortida a les 9 del mati per començar a pujar des de el refugi de Pradell (Cap del Reg amunt fins el proper refugi) es puja per la els prats d'alli fins  arribar al peu de la Tossa Bovinar, allí comença la pujada de veritat, es una mitja hora de pujada constat veien sempre la Tossa Plana de lles a la dreta (2916 m.) . un cop es fa el cim (2843) es trenca a l'esquerra en direcció als llacs de la Pera per poder fer el Pic d'en Sirvent (2746 m) un cop fet aquest cim es torna enrere per poder visitar les roques blanques i seguim baixant per la carena per visitar la roca dels quatre duros (2544m.) quatre duros (cotre duros) es el preu que va haver de pagar els veïns d'Arànser als Andorrans per la compra dels terrenys per ampliar el seu terme municipal .

Desprès de la visita de rigor tornada al refugi del Pradell (4 hores i mitja d'excursió). El mes curiós de la petita excursió d'avui han estat els acompanyants, a la pujada al Tossal bovinar m'he trobat amb un parell de marmotes i una llebre que tenia ganes de córrer .

quan he arribat a dalt al tossal Bovinar i he passat per el coll d'en Sirvent direcció al Pic del mateix nom , una bandada de corbs m'ha acompanyat tot el camí això si cridant i xisclant sense parar, i al arribar a la roca dels quatre duros llagostes per tot arreu.
la Veritat que ha estat entretingut poder gaudir de les vistes d'aquests cims, tot de llacs andorrans i catalans , he pogut gaudir dels llacs de la Pera, de la Colilla, del Setut i per la part andorra el de l'Illa. També es pot veure des de el pic d'en Sirvent el Coll del Perafita i el pic del Perafita (també conegut com el Tossal de la Truita) i del Monturull.

Joana ha dit...

Una mica calorós, no?

ALP2500 ha dit...

bastant, es del problema de l'estiu i aquesta sequera que no afluxa, a veure si canvia el temps i ens cau alguna plujeta de no res.