divendres, 5 d’octubre del 2012

Els antics repartidors d'aigua les plomes d'aigua

A vegades la vida porta sorpresa, aquests dies estic ultimant les darrers fonts de la Molina i mira per on avui m'he trobat amb en Toni Sànchez  a ell li vaig demanar que em busquen alguna font de les que no podia trobar i ell amablement això ho ha fet, però a part m'ha informat de una cosa que m'ha entusiasmant, m'ha parlat dels repartidors d'aigua i de les plomes d'aigua. 
De la font Gran del Sitjar de la Molina, sortia tota l'aigua que anava a les cases del poble de la Molina , aquesta aigua passava per un tubs per el camí de les aigües, un camí herbat i estret molt maco i que trobo una mica penós que ara que esta de moda el senderisme no s'hagi marcat.
Dons bé seguint el camí de les aigües arribem a una antiga caseta on es feia el repartiment de la mateixa aigua, aquest repartiment es feia per plomes d'aigua (es una mesura de cabdal d'aigua). Per la província de Girona equivalia a 2.200 litres/dia es  però clar els coms que he vist jo feien trenta centímetres per trenta centímetres i no he pogut veure la fondaria perquè resulta està ple de molta escombraries  fa molt de temps que ningú ha netejat aquests medidors de cabdal d'aigua