diumenge, 11 d’octubre del 2009

El Taga 2035 metres de gran bellesa

Avui he pujat al Taga nomès son 2035 metres , és una de les muntanyes més boniques del Pre-pirineu, des d'aquest cim podem gaudir de la vall de Pardines, Queralbs, i tota la vall de Nuria al fons amb vista al Puigmal, Pedraforca, i també podem veure el començament de la serra del Cadi. Es una de les vistes mes privilegiades del pirineu des de la Pica del Canigó fins el Puigmal i acabant al Pedraforca, bé el començament es fa a Sant Marti d'Ogassa i allí pendent amunt sembla tot molt maco, de moment no trobes massa gent i quatre gats que ja tornen quan jo pujava , la pendent es ràpida però no es fa dificil, llavors arribes a un coll on passes una tanca i allí ens un troç de terreny per recuperar forces per el desnivell primer, llavors ja veus la Creu que corona al Taga al fons i alli es quan m'he trobat la sorpresa des de Coll de Jou semblava un peregrinatge de gent pujant al Taga, allò era un corrua de gent tota enfilada pujant amunt, jo em pensava trobar un cim vuit i sense vida i m'he trobat les rambles en pes.
La baixada l'he fet per on pujava tota la gent fins el coll de Jou desprès carretera avall fins arribar a Sant Martí d' Ogassa.
Jo entenc que hi hagi gent religiosa però això de posar creus al cims de les muntanyes que voleu que us digui , jo prefereixo trobar-me una senyera i si pot ésser amb el triangle negre i el puntet vermell al mig encara millor.